waarom geeft een kaars een romantisch effect??

Een kaars geeft veel vaker een romantiach effect dat zie je ook in films maar wat is de reden ervan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag, misschien is het ons wel aangeleerd dat dit romantisch is, dat zou goed kunnen.
Zelf denk ik dat een kaart als romantisch word beschouwd omdat het warmte uitstraalt en je niet per sé om de warmte maar om hoe het er uit ziet je een warm gevoel geeft.
Ritsuka
11 jaar geleden
Minpunten van een persoon worden wat gemaskeerd omdat het zo donker is met alleen een kaars aan ;)

Het beste antwoord

Een kaars geeft een soort gloed aan het licht. Het vlammetje fonkelt en schittert in spiegelende objecten.
Een paar ogen die je aankijken met de weerspiegeling van het fonkelende kaarslicht zijn sprankelend en omfloerst, ze voelen warm en aandachtig aan.
Kaarslicht is ook altijd gezellig en geeft meteen sfeer die intiemer aanvoelt dan een stilstaand helder licht dat alles verlicht. Juist het zachte licht rondom de kaars midden in het donkere gedeelte er rondom heen, geeft iets waardoor je zintuigen geprikkeld worden.
Het is juist het donker eromheen dat de sfeer intiem maakt. Denk maar eens aan een normaal verlichte kamer met mensen aan een diner. Je kunt wel kaarsen laten branden op de tafel, maar die hebben dan geen effect.
Zodra het licht echter gedempt wordt en de warme gloed van de bewegende vlammetjes van kaarsen subtiel de glans van de ogen verlicht en het fonkelen van de glazen doet sprankelen, dan is de sfeer heel anders en krijg je een meer warm, romantisch gevoel.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor de uitgebreide uitleg
Dit vond ik het beste antwoord

Andere antwoorden (4)

Het licht van een kaars is een warme kleur, rood/geel tint.
omdat dit ook niet te fel is geeft dit een warme gloed af, wat een romantisch effect geeft.
ook het feit dat niet heel je kamer verlicht is maakt het je kamer wat spannender is, meer schaduw.

zou je een TL-buis aanzetten wat een koudere blauw tint geeft en wat heel je kamer deze koudere kleur geeft is dit niet romantisch
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De reden waarom ik een kaarsje romantisch vind, is inderdaad de mooie kleur wat geeft. Niet dat felle geel. Maar als ik naar het vlammetje kijkt , wat zo rustig brand en langzaam beweegt, daar word ik ook rustig van. En kaarsjes in een huisje, is romantisch en warm, en zeker als het buiten, nat en koud is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat het meer donker laat dan verlicht. Het maakt als het ware een cocon om je heen, waar je samen je eigen wereld hebt.
anneliez
11 jaar geleden
Het geeft een warme gezellige en romantische sfeer door de bewegende rode geel oranje vlam.